Let the journey begin! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Britt Heer - WaarBenJij.nu Let the journey begin! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Britt Heer - WaarBenJij.nu

Let the journey begin!

Blijf op de hoogte en volg Britt

06 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondag 6 december 2015
19.26 uur, Epsom

Halleluja, het is al een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst…Hoog tijd voor een nieuwe, want ik heb genoeg meegemaakt én er staat een mooie reis op de planning!
Donderdag 17 december vlieg ik vanuit Auckland naar Christchurch. Hier zal ik de eerste dagen verblijven. Daarna zal ik twee weken lang (21/12-03/01) een auto tot mijn beschikking hebben om het Zuidereiland mee rond te rijden. Het plan is om vanuit Christchurch up north te gaan langs de oostkust. Vervolgens zuidwaarts langs de westkust. Het enige wat ik met mezelf afspreek is dat ik New Year’s Eve in Queenstown wil vieren én dat ik de hele ronde binnen twee weken ga doen (wel zo praktisch, aangezien ik op 4 januari vanuit Christchurch weer terug zal vliegen naar Auckland).
Het zal een compleet nieuwe ervaring voor me worden; vooralsnog heb ik nog geen idee waar ik op welk moment zal zijn en waar ik de nachten door zal brengen. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat ik mijn mensen wel tegen kom; zo ontmoette ik gister een man in de gym, Henry, die wat kennissen heeft zitten in Christchurch én Queenstown. Volgens hem kan ik bij hen verblijven gedurende mijn tijd in deze steden. YAY! Mocht ik geen slaapplek hebben, dan zal mijn compacte Japanse vriend (…) een nacht als hostel fungeren. Uiteraard zal ik zoveel mogelijk van mijn reis met jullie delen!

Afgelopen maand ben ik druk geweest met het “verbouwen” van een winkel. De winkel, genaamd Love Organics, zit in Newmarket. Ik drink hier vaak mijn koffie na mijn work out in de gym en zo ontmoette ik Jane, een onwijs lieve en bijzondere vrouw uit Maleisië die hard werkt voor de eigenaar van deze zaak. Jane inspireert me, ik zag dat ze erg haar best deed om deze winkel draaiende te houden, ondanks dat het concept hiervan naar mijn idee niet werkte. De Chinese eigenaar, Feng, heeft evenveel verstand in retailing als dat hij heeft in de Engelse taal…Ik vond dat deze zaak een flinke boost kon gebruiken en heb mijn ideeën voorgelegd aan Jane en Feng. Jane was ontzettend blij dat ik wat positiviteit met me meebracht en niet veel later bleek dat onze ideeën identiek aan elkaar waren. Feng vond het wat spannend om de eerste stap te zetten, maar toen hij drie dagen later wat muurverf én een schilder had geregeld, wist ik dat ik hem had waar ik hem hebben wilde. Ik heb een week lang keihard gewerkt om de inrichting compleet om te gooien. Ik heb een Facebookpagina aangemaakt en ik heb het nieuwe concept met ze doorgesproken. Helaas vindt Feng zijn Chinese makkers wat belangrijker dan zijn eigen zaak, waardoor veel dingen inmiddels stagneren. Ik probeer er zoveel mogelijk te zijn, maar ik merk dat ik er niet te veel energie meer instop, aangezien er weinig gebeurt als de eigenaar niet meewerkt. Het is natuurlijk ook niet mijn zaak, maar ik zie zo graag meer gebeuren, omdat ik weet dat het goed kan werken (de winkel zit op een fantastische plek op Broadway). Anyway, sinds mijn hulp krijg ik mijn koffie en eten hier gratis; that’s how we roll, guys! Ik wilde (vooralsnog) niet betaald worden, omdat het voor mij iets compleet nieuws was. Daarnaast vind ik het fijn om te kunnen helpen. Ondanks dat het voor mijn gevoel nog niet “af” is, komen er gelukkig positieve reacties van de klanten binnen.

Verder gebeurt vrijwel alles in de gym. Hoe gek het misschien ook klinkt, maar hier ontmoet ik allerlei mensen die mij zo gelukkig maken! Wat een positieve energie heerst hier, het doet me zo goed. Gister ben ik uitgenodigd voor een “pool party” met de crew bij één van de crewmembers thuis (een geweldig huis met zwembad), erg gezellig! Ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe gedreven de Kiwi’s kunnen zijn met het wegtikken van halve liter flessen bier.
Daarnaast ben ik begonnen met Colombian Salsa. Een lifeguard van het zwembad in de gym, Andres, is Colombiaans en danst op hoog niveau. Inmiddels heb ik twee lessen gehad en ik vind het fantastisch!! Zo fijn om te dansen met zo’n geweldige danser!

Damn..wat heb ik het hier goed. Ik wil absoluut niet naast mijn schoenen gaan lopen, maar ik voel me gewaardeerd op deze plek. Mensen complimenteren me de hele dag door en ik ben iedere keer weer flabbergasted. Wat een vredige plek, mensen respecteren elkaar en waarderen elkaar voor de kleinste dingen. Daar kan de rest van de wereld nog iets van leren. 

Lieve mensen, ik wil jullie graag een boodschap meegeven. Probeer elkaar positieve energie te brengen; er gebeurt al zoveel ellende in deze wereld. Geef elkaar een compliment, een lach of een knuffel. Iets kleins. Dat is toch zoveel mooier dan alleen een “hallo”. Door alle negativiteit momenteel zijn mensen geneigd zichzelf een bepaalde draken-modus aan te meten. Turn that negative thing into a positive thing en respecteer elkaar. Geloof me, een kleine handeling kan veel doen en je krijgt er zoveel moois voor terug! Als ik het kan, kunnen jullie het al helemaal.

Dit was een kort samenvatting van de afgelopen maand. Er is nog zoveel meer gebeurd; te veel om op te noemen. Time flies, ik vermaak me en ik wil nog lang niet naar huis!!

Keep smiling guys!
Britt

  • 06 December 2015 - 09:36

    Toos:

    Britt,
    FANTASTISCH geschreven!!!!
    Lieve groet Toos.

  • 06 December 2015 - 11:55

    Iris De Heer:

    Jij gaat de wereld verbeteren!!!!! Geniet lieverd!

  • 06 December 2015 - 12:23

    Peter:

    Goede berichten Britt!

  • 06 December 2015 - 17:30

    Ed De Heer:


    We hebben genoten van je. Laatste reisverslag.
    Jammer dat ik mijn verjaardag moet vieren met de buurt en de familie. Op 17 en 20 december. Als ik vrij had gehad zou ik langs gekomen zijn om. Je op de rondreis te vergezellen. Ik ben trots op mijn kleindochter .liefs en groetjes van opa en natuurlijk ook van Winnie

  • 07 December 2015 - 08:58

    Alice:

    Wat een leuk verhaal Britt. Je hebt het zeker naar je zin daar met al je mooie verhalen! Geniet er maar lekker van!

  • 07 December 2015 - 11:44

    Beppie Zweers:

    Maandagochtend.....zojuist een heerlijke wandeling achter de rug over de Soerense heuvels. Oog in oog gestaan met een groep alerte zwijnen (ook kleuterzwijnen) en daarna, onder het genot van een grote cappuccino jouw belevenissen van de afgelopen tijd gelezen.
    Naast het gegeven dat je een prachtig beeldend verhaal vertelt ben ik heel blij voor jou, en ook voor je familie, dat je zo goed kunt aarden in Nieuw Zeeland. Het is en blijft een avontuur, ook als je gaat rondreizen.
    Je kiest ervoor om te genieten, dat straal je uit en het kaatst weer terug. Hoe mooi kan het zijn......
    Het ga je goed, lieve Britt!
    Groetjes, Beppie


  • 07 December 2015 - 11:54

    Syl:

    Hoi lieve Britt,

    Wat een heerlijk verslag, weer.
    Goed te horen dat je nog steeds geniet en vooral die voorlaatste zin maakt mij blij!
    Wat leuk dat je van plan bent om met oud & nieuw in Queenstown te zijn, ik zeg:'Goed plan!'
    Misschien is t wel verstandig om van te voren een hostel te boeken ivm de drukte aldaar.
    Enne...Milfordsound track vanuit het national park in Te Anau is echt het mooiste wat je kunt doen naar mijn mening en herinnering.(ff googlen)
    Wat stoer dat je lekker een auto gehuurd hebt en alleen op pad gaat. Je weet heh meis, t is veilig en je ontmoet in no time genoeg mensen.
    Have fun & take care.

    Liefs syl

  • 08 December 2015 - 10:41

    Karin Beumer:

    Lieve Britt,

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe goed het met jou gaat!
    En wat het allemaal met jou doet ;].....in een woord GEWELDIG!
    Ik vind het erg leuk om te lezen wat je beleefd en natuurlijk hoor ik heel veel van jouw lieve ouders.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar jouw vervolg-verhalen want je schrijft erg leuk!

    Heel veel lieve groetjes van mij xx Karin

  • 13 December 2015 - 14:13

    Jan, Karin, Jill, Jeff En Fay:

    Lieve Britt, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Prachtig stuk heb je geschreven. We vinden het heerlijk om te lezen. Geniet van je trip naar het zuiden! We (Karin) drinken vanavond een borrel voor je verjaardag

  • 20 December 2015 - 17:38

    Jorien & Henk:

    Hoi lieve Britt,
    Beetje laat, en geen idee of je dit nog leest omdat je al op reis bent, maar alsnog:
    een hele mooie reis gewenst!
    Ook wij genieten van je reis verslagen, je berichten op FB en alle TROTSE verhalen van je moeder en zussen.
    DIEP onder de indruk van dat filmpje dat je jezelf optrok in de sportschool!!!
    Stoer hoor, helemaal alleen nu op reis. Al zul je idd genoeg mensen leren kennen. En links rijden, ff wennen zeker.
    Hier is alles prima. Heel Holland is volgens mij druk met Kerst voorbereiden. Met lente-achtige temperaturen buiten, rond de 14 graden. Bizar. De vlinders vliegen uit, bomen lopen uit en we moeten nog steeds gras maaien.
    Genietze lieve stoere Britt, van de tijd van je leven,
    dikke knuffel van ons,
    Henk en Jorien xxx

  • 03 Januari 2016 - 20:29

    Bep:

    Hoi Britt !

    Wat maak je mooie en bijzondere dingen mee !
    Echt geweldig dat je dit allemaal beleeft. Je hebt een hele goede keus gemaakt om dit alles te doen.
    Dit pakken ze je nooit meer af !!!

    Geniet !

    Liefs Bep

  • 13 Januari 2016 - 09:48

    Frank Fabels, Je Tandarts In Kikkerland:

    Wat een mooie verhalen!
    gelardeerd met wat ik via Astrid van je moeder hoor hebben we hier veel pret over wat jij allemaal beleeft!
    Astrid is vooral nieuwsgierig hoe het gaat bij dat Salsa dansen...
    6 December is al best lang geleden, ben benieuwd hoe het je sindsdien vergaan is, Astrid ook trouwens! We lezen je blogs!
    We wensen je een fijne en spannende tijd toe, maar zo te lezen lukt dat al aardig!

    Hartelijke groet van Astrid en Frank.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Britt

Actief sinds 16 Juni 2015
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 13069

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 01 Augustus 2016

New Zealand

Landen bezocht: